Friday 6 July 2012

swan cream puff & choux paste.

Gulp!!

Puff ni sebenarnye hampir sama dengan choux paste.. bezanya yang satu bentuk bolat dan yang satu dihias macam swan..(dulu nak buat kepala swan ni asyik patah je,grrrrr!) :P



Esok KALAU aku RAJIN (malas sebenarnya) ,aku buat la macam swan ni.kalo xbolat je.. :P tapi aku teringin sangat makan benda alah ni..tapi aku nak gantikan cream tu dengan coklat..aumm! cream custard pun sodap...tapi disebabkan coklatnye sudah ada,aku teruskan jua...hee~

Bentuk choux paste macam ni..


then, intinya samaada cream custard or coklat or pape je di'enjet' ke dalam.... :)


boleh lah makan...........

mesti bertambah...(ok, air liur dah meleleh...)


boleh juga dibuat seperti ni...(mata dah terbayang-bayang dah ni,sambil menutup mate) :P

p/s
 : second last exam on next thursday..the last paper will be on sunday...so,kita buat dulu choux paste.
 : to my uncle,pak itam...dari dulu pak itam suruh buat benda alah ni, cakap nak beli barang and ira   buat..dari pak itam bujang, sampai dah kawen, sampai ira dah ade sepupu baru..tak terbeli and ira pun tak terbuat.hahaha.

(pak itam, mak itam, and adorable Jasmine) hehe :)


2 comments:

  1. Dear my lovely Ira...
    please send it to your acik house...

    Thank you.

    regards,
    your sweet untie.... ACIK... hahahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear my sweet auntie,
      i can't make it, send my regards to your heroes Rayyan and Raimi..muahxxx..xoxo

      thank you.

      p/s: muahahaha :P

      Delete