Wednesday 5 September 2012

Malaysia Special Forces / Komando Elit

aku 'pinjam' gambar ni jap. hee~

Kalau nak tengok lebih lagi tengoklah History channel 555/575..very impressive and amazing story.. want to know more click here; http://www.specialoperations.com/Foreign/Malaysia/Overview.htm

1st time aku tengok. Aku tabikkkkkk calon-calon tersebut samada gagal or lulus.. Kalau aku masuk sure pengsan or sakit mental lepas tu.(kawad kaki waktu sekolah pun aku mengelak) hehe

Kalau tak salah aku yang masuk training ni seramai 180 orang.. Training selama hampir 3 bulan ni untuk pemilihan. So, dari 180 hampir separuh GAGAL. Heartbroken gilerrr dorang tak dapat topi hijau,kesian aku tengok. Bayangkan dah berhempas pulas training sampai kurus keding..akhirnya gagal. But, bro,you all did very well.

Diorang ada macam-macam training..ada kene berjalan sejauh 160km. Waktu ni memang banyak gagal. Kesian giler, lambat kene tendang sampai tersungkur.nasib baik kat atas rumput.kalau kat atas batu, memang muka tu kene sagat. (dah tak hensem, hilang macho) jangan harap la lelaki maskulin nak pergi training ni..hampeehhhh. Mana yang gagal waktu ni memang semua dehydrated..pengsan sampai menggigil..

Then training yang lain diorang bercamping dekat hutan.Waktu ni diorang dh jadi ala-ala tarzan aku tengok  Tarzan pun lagi ok aku rasa. Makanan ala-ala sushi mentah without rice....hee~ siput dan ada tu makan biawak. (silakan muntah) itu je sumber makanan dan protein diorang. Ada sekumpulan pelatih tu kene tangkap malam-malam sebab pergi makan and cari siput lagi..dan sebagai hukuman kene ikat berdiri sampai keesokannya.Ada jugak yang kene duduk dalam 'penjara buluh' (bukan penjara sg.buloh ok) yang terletak dalam kawasan paya...hurm..bad record if get caught.possibility to fail is greater.

jangan jadi macam ni, (please)maybe diorang dalam pic ni gagal lepas training.. Abaikan~


this is real


For those iron man out there who really interested in Malaysia Special Forces, please prepared physically and MENTALLY (very important). Jangan harap nak tidur ye..kalau dapat tidur belum tentu lena & cukup.




5 comments:

  1. Im one of x-trainee for this training. The most powerful training you'll have done...Follow me at http://anakperak-alpha.blogspot.com. Nice entry..teruskan usaha anda.

    ReplyDelete
  2. Not topi hijau...Beret Hijau (Green Beret)

    ReplyDelete
  3. Canang: In sha Allah..Thanks for the info. tak tahu nama sebenar topi hijau tu.hee~tq :)So excited watched that documentary.Baru tahu military life macam mana. :)I'm sure you are very proud to be part of it. Congrats!

    ReplyDelete
  4. Saidina omar / al-Qassam xperlu mendidik tenteranya serupa binatang, hnya berpandukan al-quran dan sunah segalanya akan menjadi lantang dan gagah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aizat Along: In shaa Allah, doakan para tentera/special force Malaysia seperti Al-Qassam dan tentera2 Islam terdahulu. aminn!

      Delete