Saturday 30 March 2013

si dia dan si dia

Sejujurnya aku makin menghormati Mr. I pabila dia membenarkan aku me'reply' mesej ucapan hari lahir dari seseorang yang pernah menjadi teman istimewa aku. Maybe orang akan kata, 'alah, pasal reply je kot'. Tapi bagi aku itu cukup membuatkan aku bangga mempunyai Mr.I. Si dia yang menghantar mesej menaip begitu panjang dengan ucapan hari lahir dan luahan hati, sayu hati aku. Tapi apa yang dah jadi tak boleh patah balik.

Bagi aku hidup perlukan kejujuran, malam tu aku beritahu Mr. I, then dia bersikap tenang, dia nak baca mesej tu, aku pun forwardkan. Then dia terdiam, baru dia bersuara lepas membaca mesej "awak reply ke?" aku pun cakap "tak pun". Mr. I pun cakap, "reply la, kesian lak..Ermm, Awak rasa sedih ke?". Kaget aku dengan soalan dia, hati aku berdegup kencang. Sejujurnya aku cakap "ada la sikit" walaupun aku takut jawapan aku menyakitkan hati dia.. Dia terdiam,.dia cakap "reply la, cakap thanks sebab wish,". Aku terkedu.. Baiknya hati Mr. I, kalau Bf orang lain mahunye dah berkasar or cakap takyah balas. 

Mr. I yang aku kenali memang mempunyai hati yang lembut dan baik. Alhamdulillah aku dapat mengenali dia.

p/s: i love u
       

2 comments: