Sunday 1 January 2012

tetibe

wow!..dh sebuln xmengupdate blog...akhirnye what my aunt said menjadi kenyataan...'hargai mase free before ade kerja....." haish..mendalam tol!masin...lepas tu,trus melambak.agagagaga :P so, utk menggambarkn cmne aku ditmpt kerja..sila lihat entry before ni....picture yg num 1 tu.huhuuhu. :P awal2 kerja, aku di kaunter sebagai pegawai penyemak utk borang bantuan rakyat.Pelbagai ragam,org,bau, sleng aku dapat tgk....menguji kesabaran,.. (^_^!)..xpe ku teruskn jua menjalankn tanggungjwb ku.huhu. seriesly, kaum cina trutama warga emas xtawu bahasa melayu,bkn xreti bahasa ye...tapi mmg xtawu ckp bahasa melayu..mmg ramai.65% yg dtg setakat ni mmg susah nk communicate..adui..sabar2...aku terpaksa bwt isyarat tgn, cakap sebutir2..n kalo yg bernasib bek,dorg sendiri bwk translator dorg..tu pn menguji kesabaran.hurmm..so, aku di kaunter hanya selama 2minggu, sbnrnye aku volunteer,kalo duk kt opis mmg aku duk tido.dgn aircnd yang mcm peti ais.(hari2 bwk sweater n shawl).huuhuu..then.lps 2 minggu aku naek balik key in data..pergh..ni lagi satu mencabar! mate akan juling..berpinar2...tak perlu ckp pe...moral of the story:

1. JANGAN letak nama anak yang merapu...panjang2 giler..susah nk sebut smpai bengkok2 lidah org nk sebut.. (susah aku nk key in..keyboard ofis tu dh la old school,kene tekan satu2)

2.TULISAN, bia sebutir2 pn xpe...jangan sekejap kecik,kejap besar..pastu rapat2.bersambung2 mcm tulis surat cinta.susah nk bace taw!

so, tu la kesimpulanye.xyah panjang lebar.huhuhu.


No comments:

Post a Comment