Friday 21 March 2014

I am 23! Part 1

Alhamdulillah..syukur Allah memberi nikmat yang tak terhingga sehinggalah umur aku 23 and sampai sekarang. Hari jumaat, 21st March 2014, 99 more days to Ramadhan. In shaa Allah.

Terima kasih kepada Ayah & Ibu sebab membesarkan ira, beri kasih sayang yang tak terhingga, melayan kerenah ira, nasihatkan ira, bagi support financially and mentally and untuk kesemuanya. Aku sayang mereka berdua..they are my world, they are my everything. No one and nothing can replace them.

Thanks too to my siblings. Akak, angah and Alan..they are always there for me, help me, motivate me and makes me happy.

23 years old, odd numbers, and i think it is starting age for me to think more seriously and independently, Bukan umur 22 tak fikir serius or matang, tetapi umur 23 adalah permulaan hidup selepas tamat degree and alam pekerjaan. It is my new beginning.

My sisters said, you are grown up, nak kerja dah, so you must think wisely and be more independent.

In 23 years, i had a lot memories,experience and time, the good and the bad. All the thing taught me to be more matured and be me.

Kindergarten: Happy Kids, Pandan Indah.

Tadika ni practicing mandarin and aku struggled untuk memahami and belajar dalam bahasa mandarin. Aku ada few chinese friends, and also malays. Aku ingat lagi aku pernah menangis waktu buat ujian sebab aku langsung tak paham satu apa pun. Nasib aku ada kawan cina yang pujuk aku and bantu aku. But, aku tak ingat dah nama dia apa, but i still remember her face, aku harap sangat aku dapat jumpa dia balik. Kalau buat kerja sekolah, everytime uncle (Chinese) sebelah rumah akan tolong, so i am so glad to know him. Uncle memang baik, dari dia bujang sampai dah ada anak 3, family aku still have a good relationship dengan dia. Kalau Hari Raya & Tahun Baru Cina, dia akan bagi buah tangan, same goes to us. Aku rasa, kalau ada syarat kene lulus dengan cemerlang kt tadika tu, maybe aku tak 'graduate'. hahaha.

Jangan tak tahu, aku pakai skirt dulu masa tadika.. baju putih lengan pendek, kolar biru muda and ada tie kecik warna biru muda gak and skirt biru muda paras lutut.

 p/s: to be continue..later..



No comments:

Post a Comment