Thursday 27 March 2014

I am 23! Part 2

Rindu masa tadika. I nampak muda! Haha. On graduation day, aku pakai agak seksis bila aku buat persembahan menari lagu hindustan dengan pkai baju separuh nampak perut, long skirt yg bling2, & selendang. Nasib aku kecik lagi, kalau dh besàr ni aku pakai camtu, for sure ayah baling parang. Hahaha. 

Zaman tadika jugak, aku alami pengalaman perit, setiap kali balik rumah, ibu akan amik dengan jalan kaki. Sebab tadika tu tak jauh dr rumah aku. Dalan taman perumahan yg sama. Satu hari tu, tengah hari, aku jalan mcm biasa dengan ibu kt satu lorong. Tiba2 ada motor lalu, peragut tu rentap rantai leher ibu. Ibu panik & cuba jerit, tp malang takde sape keluar. Maybe waktu tu semua org keluar bekerja. Ibu lari dan cuba kejar, tapi tak sempat nak tgk no. plat. Masa tu aku memang trgamam & menangis. Nasib baik ibu tak trjatuh, cuma leher dia ada kesan rantai direntap. Yang pelik, peragut tu boleh tahu ibu pakai rantai walaupun bertudung. He was trying his luck, maybe. Luck sgt! Kau jawab dgn Allah nt ttg amalan kau. Tak kisah la kau bangsa apa, hari pembalasan mmg pasti.

No comments:

Post a Comment